Dette Hotellet er en drøm for interiør og design interesserte som meg synes jeg.

Dette hotellet har nytt og gammelt design blandet. Kanskje Michael Wassilioff som grunnla Hotel Wassilioff hadde likt dette nye designet. Interiørdesignet er gjennomført i hele hotellet.

Jeg har skrevet dette blogg innlegget som en liten reise fra jeg kom, sov spiste frokost og dro. 

cof

cof

Her kan du slappe av litt i inngangspartiet.

Året er 1844. Da kommer Michael Wassilioff til Stavern og åpner dette unike hotellet.

Dette hotellet har historie i vegger,tak og gulv.I hver krinkel og krok finner du en ny liten design pice. Hærlig.

cof

Michael Wassilioff som grunnla Hotel Wassilioff flyktet fra Riga der han var russisk kontormann.

Han flyktet fordi han ikke ville være soldat i tsarerns hær. Hotellet er nå ute av slektens eie men har beholt historie og tradisjner 

 i veggene og i designet samtidig som hotellet også har fått et moderne preg.

mef

cof

I gangene på vei opp til rommet.

cof

sdr

mef

 

 

cof

mde

I hver krinkel og krok finner du en ny liten design pice. Hærlig.

Her er jeg fremme på rommet mitt. God natt. Her sov jeg godt. 

cof

Elsker denne svarte puten.

sdr

Rommet har vindu i taket og mens en ligger i sengen kan en se utover sjøen. Hærlig.

 

Fin lampe på rommet.

På vei inn til frokost neste dag.

cof

nfd

nfd

cof

cof

Mye godt her. 

nfd

Eggene var veldig gode. 

nfd

Alene i frokost rommet neste morgen. Hmm hvor skal jeg sitte?

Vanskelig i å velge med så mange fine sitteplasser. 

nfd

 

nfd

cof

cof

sdr

sdr

 

cof

cof

Det var fredelig og fint å sitte her å spise frokost om morgenen. De spilte nydelig klassisk musikk og jeg følte som om jeg hadde gått tilbake i tid og 

var på et hotell nede i europa. 

Frokosten har åpen fra klokken 7 til klokken 10. Jeg var alene ved frokostbordet på en time. Den ansatte som jobbet på frokosten sa nesten alle gjestene kommer rundt klokken ti på ti og spiser frokost. Ti minutter før frokosten stenges-

Kanskje de tar seg et morgen bad. Jeg så mange med håndkle og flipp flops i trappen opp til rommet da jeg gikk ned til frokost. 

 

nfd

Her fikk jeg satt meg ned.Lekkert med rosa og sort sammen synes jeg.

nfd

nfd

Veldig gode egg.

Koser meg med ferske varme croissanter på morgenen. 

Gullerot juice og tomat juice er også godt og sunt. 

sdr

Ved siden av toalettet et rom med mange fine tegnede bilder. 

cof

Toalettet ved restauranten. 

cof

På vei ut av hotellet tok jeg litt bilder av den andre restauranten. 

cof

sdr

 

cof

Kanskje jeg tar meg en middag der en gang. Det hadde ikke vert å forakte.

sdr

 

 

 

#reise#hotell#stavern#interiør#interiørdesign#unikehoteller#hotelwassilioff#reisemagasinet#kamille#kk#boligpluss#bobedre#levlandlig#reiselyst

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg