Trening og museum

I går hadde jeg en fin dag. Jeg var først en tur på ballet  på pinapple i covent garden. Tips dersom dere skal en tur til London og har lyst på en treningsøkt så er Pinapple på Covent Garden helt topp. De har alt mulig av forskjellige treninger fra klassisk ballett,jazz, magedans, yoga. Det er bare å droppe inn.Jeg har forsøkt mye der. Jeg liker ballett  fordi det går i riktig tempo for meg og jeg liker musikken. Det er så godt å få strekt seg lidt. 

I går var jeg i en ny klasse jeg aldri hadde vert i før. Den var helt topp. De hadde også en pianist  inne.

Jeg ble kjent med ei superkoselig dame. Hun er så blid og hyggelig smiler hele tiden. 

Etterpå dro jeg og spiste en salat i phoenix garden bak covent garden. 

Dette er nå midt faste sted for å slappe av. Jeg er så glad jeg har funnet denne parken. 

London kan være stressende.Sspesielt i helger. Det er så mye folk overalt. 

Etterpå gikk jeg en tur ned til Royal Academy of Arts, 

Jeg hadde bestilt billetter til en presentasjon om Charles Tunnicliffe, Introduction to second nature. 

Royal Academy of Arts har gratis events men på noen av de må en bestille billettene fra deres nettside. 

Andre ganger er det bar å droppe inn. 

Det var så interessant og moro å lære noe nytt. 

Charles Tunnicliffe var ekspert på å tegne fugler. Han tegnet dem ikke etter fotografi men av å

se på dem. De beveger seg fort og mye- Måten han løste det på var å studere og se og se på dem 

til han fikk et fotografisk minne av dem i hodet. Så lukket han øynene og tegnet fuglen med øynene lukket. 

Han vokste opp på gård. Han var født i 1901 og døde 1979.

Siden han vokste opp på gård og var rundt dyr så mye var han generelt god på å tegne dyr. 

Han tegnet også reklame tegninger for blant annet kjeks bokser.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg