4 tips til bedre og finere tenner

Jeg har alltid slitt med dårlige tenner eller kansje det er meg som har vært litt skjødelsesløs  i 

ungdommen med å stelle tennene mine. Men tenner er viktig så da jeg kom over disse tipsene vil jeg gjerne prøve å

følge disse rådene så gått jeg kan. Synes det var noen gode tips som jeg her deler. 

1. Hva du spiser er viktig. Kutt ned på sukker og mat med stivelse i. 

Spesielt mellom måltider og en time før du legger deg om kvelden. 

Noe som jeg synes var bra er at en bør spise ost. Undersøkelser viser at 

dersom en spiser ost og ande melke produkter så kan dette beskytte mot

hull i tenner. 

2. Dersom du liker å drikke sukkerholdige drikker er det best å drikke

dem sammen med et måltid for å redusere innholdet av sukker virvlende 

rundt i munnen. Dette gjelder også smoothier.

3. En tannbørste som inneholder mineraler som skal hjelpe å styrke emaljen er

Sensodyne Pronamel Strong & Bright Enamel tannbørste. 

4. Selv om det er mest naturlig og fristende å pusse tennene rett etter at en har spist,

er det best å vente en time sies det , fordi spiser og drikker du noe som inneholder en del sukker 

kan syre påvirke emaljen, men dersom du venter kan du forhindre at du børster vekk små

partikler. 


 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg